Re: Jaki dysk 160 GB

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 12:48:43 MET

Sekator napisał:

> na moja 200 tez dmucha wentyl i przy defragu maxymalnie 32C
> [...] widocznie tylko mi sie trafil jakis zimniejszy :-)

Ja swojego Seagate-a mam w budzie Chieftec BX. Razem z nim siedzi
w koszu 5 innych dysków i wszystkie są chłodzone dwoma wentylami
Zalman ZM-F2 (92 mm). W takich warunkach jego temp. nigdy nie
przekracza 32 st. C (czyli podobnie jak u ciebie). Potwierdza to
fakt, że model 200 GB jest konstrukcyjnie już zupełnie innym dyskiem
(w porównaniu do 160 GB), o czym świadczą chociażby nieporównywalnie
wyższe osiągi itp. Łatwo też zauważyć, że w tym modelu obniżono
dopuszczalną temp. pracy do 55 st. (może dlatego, że napęd mniej się
grzeje i nie potrzebuje aż tak dużego zapasu). W mniejszych wersjach
było o 5 st. więcej.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/