Re: Nagrywarka DVD z Dual Layer oraz Mount Rainier

Autor: Adam Wozniak <adamPODKRESLENIEwozniak_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 08:56:31 MET

Czesc

archie wrote:

> Ale trzeba mieć do tego program-sterownik np. "InCD". Bez niego nie
> odczytasz ani nie nagrasz płyty w systemie MRainier.

To siÄ™ zgadza. Ale korekcja robiona jest przez firmware.

> No tak. Strzeliłem ostatni najnowszy model LG ufając, że będzie miał MR.
> Pozostaje więc już tylko stareńki GSA-4040B
> http://www.cdrinfo.pl/software/stronaspw.php?oneid=3219192613

No tak. Ale jak pisałem w pierwszy poście mi zależy na:

        Nagrywarka DVD:
        * z Dual Layer
        * z Mount Rainier
        * obsÅ‚uga DVD-RAM

... a ten LG nie ma Dual Layer.

Poza tym chyba wkradł się im błąd, gdyż na stronie:
http://www.cdrinfo.pl/cdr/hard/LG_GSA-4040B/1.php

... widać, że MRW nie jest wspierane. Hmmm... Chyba, że dołożyli to w
nowszych firmware'ach.

To, że ten napęd jest stary i wolny to mi nawet nie przeszkadza :) Mi
chodzi, aby jeden napęd łączył wszystkie te funkcjonalności.

A dlaczego "uparłem się" na DVD-RAM? Z tego co widzę, ten nośnik jest
dość popularny w stacjonarnych nagrywarkach DVD (tzw. kino domowe, czy
jakoś tak). I z tego powodu miło byłoby móc tam nagrane płytki odczytać
również na PC.

> Jak widać LG przestał wspierać Mount Rainier w swoich dalszych modelach,
> bo do tego trzeba mieć najczęściej płatne oprogramowanie obsługujące tą
> funkcjÄ™.

Wkurza mnie to małe wsparcie Mount Rainier :(
To jest (dla mnie) super rozwiązanie. Za to UDF (z racji, że jest
realizowane programowo) trochę mnie zniechęca :(
No i do tego Mount Rainier potrafi formatować w tle.

btw:
Oprogramowanie do odczytu płyt Mount Rainier jest darmowe. Mount Rainier
ma tę miłą własność, że po zainstalowaniu takiego drivera do formatu
Mount Rainier, płyty nagrane w tym formacie można odczytać w
(praktycznie) każdym odtwarzaczu CD/DVD.

> Mając płytę DVD-RAM nie potrzeba niczego. Wkłada się i
> obsługuje jak zwykłą dyskietkę i nawet jest korekcja z omijaniem
> błędnych sektorów w razie porysowania płyty.

No tak. Trochę boli tylko fakt, że płytę DVD-RAM można odczytać w małej
ilości czytników. Z Mount Rainier takiego problemu praktycznie nie ma.

> W Media-Markt widziałem
> płyty DVD-RAM Verbatim za 25zł. Cena dwa razy większa niż za RW, ale
> takie płyty są niezniszczalne.

W sumie to też jest dziwne, że DVD-RAM się nie przyjął na rynku. Wiadomo
powszechnie, że DVD-RAM jest lepszym nośnikiem pakietowym od płyt DVD-RW
i DVD+RW.
Argument, że "przecież płyty DVD-RAM są drogie" też nie do końca jest
prawdziwy, gdyż można się domyślić, że jeśli format ten byłby bardziej
popularny, to pewnie i ceny nośników spadłyby.

pozdro,
Adam

PS.
Mam nagrywarkę CD-R/CD-RW LiteOn’a z Mount Rainier i bardzo sobie ten
format chwalÄ™.