Przetaktowany blaszak

Autor: Krzysztof <amron_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 11:01:48 MET

Witam,
W moim kompie występuje bardzo ciekawe zjawisko. Gdy zainstalowalem
Windoswa XP, przy wszystkich fabrycznych ustawieniach biosu i z
prockiem pracującym ze standardowymi ustawieniami (p4 3GHz HT Prescot,
plyta Asus p4c800, grafika Asus ati 6800 XT, 2x512 Gb Ramu Kingston
CL2,5 w dualu) co pewien czas komputer mi sie wieszal w dosc roznych
okolicznosciach. Przeinstalowalem Windowas ale znow po kilku dniach
komp sie zawiesil tym razem w juz w czasie startu. Pomyslalem, ze moze
to jednak problem sprzetowy. Trochę z ciekawości jak zachowa sie ten
sprzet po przetaktowaniu o 20% i maxymalnym wyzylowaniu pamieci
zmienilem stosowne ustawienia biosu i uruchimilem komputer ponownie.
Od tego czasu, a minely juz prawie 3 miesiace NIE MAM ZADNYCH
PROBLEMOW Z WINDOWSEM !!!. Komuter zasuwa na 3,6 GHz, pamieci na
szynie 960 MHz i nic się nie dzieje (musiałem zmienić radiator i
wentylator na duzo mocniejszy ale temperature mam ok 48-53 oC) oprĂłcz
jednego: zupelnie nie uruchamia sie windows gdy ponownie wracam do
fabrycznych, standardowych ustawien biosu ! Dlaczego ?? Czy z jakiegos
powodu "przywiazal" sie do pracy przy przetaktowanym procku i płycie ?
Gdy ponownie przyspieszam go o 20 % wszystko działa i funkcjonuje
poprawnie - zero problemow !!! ale dlaczego sprzet nie chce juĹź
chodzic na wartosciach predkosci dla jakich byl budowany ??
Może ktoś ma jakas odpowiedz na takie zachowanie mojego blaszaka i
windowsa ?