Re: Nagrywarki LG - blaski i cienie?

Autor: <lev_at_k>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 14:17:19 MET

  Marek wrote:

> Jak to jest właściwie z tymi nagrywarkami LG, bo to różnie mówią i piszą?
> Czy warto kupić np. używaną nagrywarkę CD-R/CD-RW LG 12x8x32x
> zakładając, że będzie się nagrywać średnio 1-2 CD na miesiąc - głównie
> archiwacja - nie będzie się wkładać do środka byle czego, a jeżeli już
> to i tak nagrywanie na max. 4x :)

AFAIK to zależy od modelu - osobiście dużo lepiej odbieram starsze serie
x8 czy x16 niż nowsze od x32 wzwyż. Sam używałem x16 (chyba pierwszy LG
z "BurnProofem") i była to naprawde bezproblemowa eksploatacja. Miał
świetny tryb DAO i dobrze radził sobie z zabezpieczeniami co nie było
wtedy regułą u konkurencji, niewybredny w kwestii jakości nośników.
Jedyną wadą było brak obsługi UDMA (nieco mocniej obciążał CPU np. przy
wkładaniu płyty "zamrażał" na moment przeglądarke plików). Aha - dobrze
sobie też radził na różnych systemach typu Linux.
Znajomy miał z kolei chyba LG x8 i co prawda bez "BurnProofa" ale też
podobno nie niszczył mu płytek nawet przy korzystaniu z kompa w trakcie
nagrywania - ogólnie bardzo chwalił ten sprzęt. Później natomiast inny
znajomy nabył LG x48 i to już IMHO nie była taka rewelacja - zdarzało
się że palił płytki (z wysokimi indeksami prędkości) niewiele szybciej
niż.. moja stara x16. Z drugiej strony nie "sypał się" i działa do dziś.

BTW - jeśli kupujesz tak starą "palarkę" to na twoim miejscu mocno bym
się zainteresował jej "życiorysem" np. czy porzedni właściciel nie
"produkował" na niej masowo płytek. Biorąc pod uwagę że te modele mają
prawdopodobnie plastikową soczewkę lasera - taki sprzęt może wtedy długo
nie wytrzymać.. Dlatego jeśli nie dostaniesz jej za totalne grosze/w
prezencie - dobrze upewnij sie co do jej "przeszłości".

> Marek

Pozdrawiam