Re: Nagrywarki LG - blaski i cienie?

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 15:18:02 MET

W artykule news:co9rf7$h06$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Marek z adresu <marek9993.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

> Pytania do użytkowników PC bogatszych o doświadczenie w użytkowaniu
> napędów LG.
> Jak to jest właściwie z tymi nagrywarkami LG, bo to różnie mówią i
> piszą? Czy warto kupić np. używaną nagrywarkę CD-R/CD-RW LG 12x8x32x
> zakładając, że będzie się nagrywać średnio 1-2 CD na miesiąc - głównie
> archiwacja - nie będzie się wkładać do środka byle czego, a jeżeli już
> to i tak nagrywanie na max. 4x :)

Mam takiego LG 12/8/32 jego oznaczenie to CED-8120B
(http://www.cdrinfo.pl/software/stronaspw.php?oneid=1294094348) - działa już
prawie 3,5 roku bez zarzutu.

Wady:
-brak "burn proof-a", ale szczerze powiedziawszy chyba tylko jeden raz
zdarzyło mi się przez to schrzanić płytkę.
-tryb PIO4 zamiast UDMA
-brak obsługi Mount Rainer

Zalety:
-bufor 8MB
-naped jest cichy w przeciwieństwie do wielu "odkurzaczy" 48x/52x
-mimo, że to stary napęd i na cdrinfo.pl pisze, że "nie obsługuje" SafeDisc,
udaje mi się nim prawidłowo skopiować płyty tak zabezpieczone
-mimo, że pisze że nagrywa płyty 90min, ale ich nie odczytuje, ja nie mam
problemu z ich odczytem
-dość dobra korekcja błędów
-obsługa CD-Text (o ile pamiętam, niektóre "zabytki" tego nie miały)

Jeśli zdecydujesz się na zakup tego modelu, to sprawdź jaki ma firmware -
jeśli jest 1.0x to polecam wgranie wersji 2.0 - tylko przeczytaj dokładnie
instrukcję jak to zrobić.

--
pozdrawiam
Adam M.