Re: Poradzcie co wybrac (plyta glowna-dugie)

Autor: Bernard <Bernard_at_earth.net>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 16:57:16 MET

Grzegorz Różański wrote:
> Czy jest jakakolwiek mozliwosc (albo czy za tydzien bedzie ;)) zeby mozna
> bylo zakupic sobie plyte z socketem 939 na athlona 64 i zeby to mialo
> jednoczesnie pci express? Kiedy bedzie do dostania nforce4, ktory by mnie
> poratowal? Tylko tak praktycznie, ze mozna isc i kupic, a nie poczytac sobie
> test, albo uslyszec, ze mozna zamowic, ale trzeba czekac.
> Jesli sie nie da to w co lepiej zainwestowac? Athlon 64 + agp, czy PIV i pci
> express?
> W obu wypadkach obawiam sie, ze za chwile pozaluje kazdego z tych wyborow,
> [...]

Ja bym radził tanią ale w miarę markową płytę pod 754 i Athlona 64 w
wersji 3000 lub 2800. Przynajmniej przy wyrzucaniu nie będziesz sobie
pluł w brodę z powodu dużych pieniędzy. Płyta Gigabyte K8NS ma wszystko
co trzeba i kosztuje jakieś 330 zł. Bez kłopotu posadziłem na niej i
WinXP64 i Linuxa. Przy normalnym użytkowaniu nie odczujesz różnicy
pomiędzy 939 i 754, a różnicę w cenie odczujesz całkiem dobrze, i kiedyś
będzie smutniej wyrzucać ;)

PCI express jeszcze nie użwiadczysz z Athlonem 64, a Pentium 4 na zimę
pewnie dobry, bo grzeje najmocniej ze wszystkich procesorów, ale sam
Intel już się z niego wycofuje.