Poradzcie co wybrac (plyta glowna-dugie)

Autor: Grzegorz Różański <radmor_at_tenbit.pl>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 15:40:11 MET

Witam,
Powedzmy, ze mielibyscie taki problem ;) Musze kupic sprzet przed 10
grudnia, a tak praktycznie to koncem nastepnego tygodnia. Niestety z tego co
widze to wlasnie nastal chyba najgorszy okres, zeby sie decydowac na kupno
nowego komputera. Powiedzmy jednak, ze ja musze go kupic hehe I mam
cholerny dylemat.
Czy jest jakakolwiek mozliwosc (albo czy za tydzien bedzie ;)) zeby mozna
bylo zakupic sobie plyte z socketem 939 na athlona 64 i zeby to mialo
jednoczesnie pci express? Kiedy bedzie do dostania nforce4, ktory by mnie
poratowal? Tylko tak praktycznie, ze mozna isc i kupic, a nie poczytac sobie
test, albo uslyszec, ze mozna zamowic, ale trzeba czekac.
Jesli sie nie da to w co lepiej zainwestowac? Athlon 64 + agp, czy PIV i pci
express?
W obu wypadkach obawiam sie, ze za chwile pozaluje kazdego z tych wyborow,
bo albo wypadnie AGP z rynku, albo intel wprowadzi jakas odpowiedz na A64
(pewnie na dniach cos wyjdzie...) i zacznie sie wycofywac z PIV, ktore
przeciez juz dosc dlugo sa na rynku.
Najgorsze jest to, ze musze kupic ten sprzet w nastepnym tygodniu i nie moge
sie wstrzymac dluzej ani troche, wiec takie rady odpadaja. W tym wlasnie
caly problem. Po prostu przepadnie mi kasa na sprzet. I tak nic nie strace w
sumie na kupnie, ale jak juz kupowac to chcialbym jak najmniej zalowac.
Wypowiedzcie sie, bo mnie juz glowa boli od tych rozterek ;) Mozecie tez
dorzucic jakies propozycje konkretnych modeli, z checia poprzegladam. Co do
ceny to samemu mi ciezko sie na razie wypowiedziec ;) ale wolalbym nie
musiec kupowac plyty za np 800zl...
A wlasnie mi sie przypomnialo (niech zyje chaos ;) ). Jak to jest w koncu z
tymi socketami do athlona? wszyscy mowia, zeby kupowac tylko 939, ale czy w
takim razie obecnie kazdego athlona 64 mozna kupic w tej wersji czy one
zaczynaja sie dopiero od ktoregos konkretnego modelu w zwyz? Ja mysle, ze
kupilbym sobie 2800, ale to nic pewnego i moze sie okazac, ze bede mogl
zapodac cos znacznie lepszego ;) Zalozmy jednak tego 2800, istnieje na 939?
jesli nie to od jakiego modelu...
Dziekuje za uwage i z checia poczytam co radzicie :)

pozdrawiam
Radmor