Re: karta TV i szum zamiast dŸwięku

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 16:15:24 MET

Witam,

>Próbuję zmusić do współpracy kartę telewizyjną i mam problem z
>dźwiękiem. Producent karty to Miro, tuner to Temic 4002FH5, system
>WinXP. Obraz łapie naprawdę ok, bez większych zakłóceń, natomiast
>zamiast głosu słychać tylko szum. Jeżeli wybieram dostrajanie ręczne, to
>gdzieś po bokach kanału słyszę bardzo niewyraźny głos, natomiast wtedy
>obraz jest już nie do zaakceptowania. Niestety nie mam oryginalnego
>oprogramowania do niej, próbowałem na programach BorgTV, MyTv, ChrisTV,
>fly98, ATV2000, wszędzie z mizernym rezultatem, jeżeli chodzi o dźwięk.
> [...]

Na jakim chipie ta karta chodzi? Są uniwersalne drivery WDM pod XP do
nich. Wczoraj po dwóch miesiącach ciężkich bojów udało mi się
uruchomić pod Windows XP kartę na BT848. Teoretycznie z tunerem Temic
4012 FY5, ale poszła na Temic 4002 FH5. Na na tym dedykowanym są tylko
jakieś zakłócenia.

Ja odbieram TV z ziemi i wszystko mam ok, łącznie z dźwiękiem. Mam
tylko problem z rozdzielonym na wszystkie gniazda w domu sygnałem z
tunera Cyfry+. Też nie potrafię dostroić dźwieku, chociaż na każdym TV
w domu działa poprawnie. Podejrzewam standard dźwięku (PAL DK/BG)
ustawiony na tunerze na ten zachodni (lub na odwrót :) ), a tuner TV w
komputerze ustawiony na sztywno - tym bardziej, że dźwięk działa mi
pod bTV (strojonym ręcznie!) a pod takim DScaler już mam tylko obraz.

Nie pamiętam skąd ściągałem te drivery, ale jedne poszły chyba stąd
http://www.tv-cards.com/ .

Mogę też wysłać parę rzeczy na maila, jesli chcesz.

Ale doprecyzuj co to za chip i czy masz np. w bTV mozliwość wyboru
standardu dźwieku (F3 w bTV - prawy górny róg (u mnie jest
"zaciemnione").

Pozdrawiam,

--
AMD Sempron 2400+ | CoolerMaster CP5-8JD1F-0L | ASUS A7V600-X
Siemens 256 MB PC2100 | WinFast GF2 MX400 64MB | NoName BT848