Re: Porównanie nagrywarek DVD

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 25 Nov 2004 - 22:21:01 MET

Gupik wrote:
> Chciałnym się zapytac o opinie tych 2-ch nagrywarek DVD, będzie ona w
> moim kopie jako 1 napęd, jak one radzę z odczytem płytek DVD I CD\RW ??
> chciałbym również się zapytać jak one razdzą z kopiowaniem
> zabezpieczonych płytek CD\DVD ?? sprawa jest trochę pilna, zwłaszcza że
> interesują mnnie opinie sprzętu z wgranym nowym Biosem, i czy wgranie
> nowego Biosu nie powoduje utraty gwarancji ?? za wczelkie info, Dzięki :)

Co do wgrywania BIOS'u - to zależy zapewne od treści konkretnej
gwarancji - w /normalnych/ warunkach nie powinni się czepiać jeśli
wgrałeś /oficjalny/ BIOS do danego modelu. Jest jednak małe "ale" - w
większości wypadków gwarancja nie obejmuje sprzetu padniętego /w
trakcie/ flashowania, nawet orygianlnym BIOS'em (tak np. ma NEC na swoje
"box'y").

W przypadku OEM'ów NEC'a (czyli w praktyce wszystkie nagrywarki ND3500A
w Polsce) serwisem zajmują się wyłącznie sprzedawcy/dystrybutorzy, więc
najwiecej zalezy od nich, serwisy NEC'a w ogóle się tym nie zajmują.
Co do nowych BIOS'ów uzywam na wspomnianym NEC'u zmodyfikowanego
MadDoga'a 2F9 (MadDogi mają w przeciwieństwie do BIOS'ów NEC'a
automatyczne ustawianie booktype na wszystkich płytach "+", nawet SL -
co mi bardzo pasuje) od Dangerous Brothers z RPC1 i zdjętym riplock'iem
(mam do nich wieksze zaufanie niż do Liggi'ego, ale u niego z kolei
znajdziesz jeszcze nowsze wersje - czesto beta).
"Śmiga" ładnie, choć szczerze to na oryginalnym 2.16 też było bardzo
dobrze, a strategie nagrywania NEC dopracował na tyle dobrze że w
zasadzie na nowszych BIOS'ach poprawiają znacząco AFAIK głównie
"egzotyczne" cenowo nosniki x16 czy DL ew. dodają czasem ich obsługę.
Czyli nic z czego jak miłośnik "taniego palenia" na zwykłych SL x4 bym
korzystał ;-)

BTW - z tego co sie orientuję ND3500A to jedna z najbezpieczniejszych
przy flashowaniu "palarek" - przed każdym flashowaniem buforuje /cały/
obraz rom'a, co chyba nie jest standartem w innym sprzęcie. No i jest w
czym wybierac jesli chodzi o BIOS'y - prawie tyle co do LiteOn'ów ;-)

Pozdrawiam