Re: Czy to martwy pixel ?

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 25 Nov 2004 - 12:58:45 MET

Marek wrote:

> Zastanawia mnie fakt, czy to faktycznie jest martwy piksel, gdyż jeśli w tym
> miejscu jest ciemny kolor to nie ma śladu,jednak na białym tle widać
> delikatnie jaśniejszy jeden punkt.

Nawet jeśli na ciemnym tle nie ma śladu to niczego nie przesądza -
"martwe" subpixele dziela się na "świecace" (zawsze widać jako świecący
non-stop na czarnym tle) jak i "wypalone" (nigdy nie świecą - łatwo je
"wychwycić" na tle plansz z barwami składowymi RGB).
Przy sprawdzaniu najlepiej weź dość mocne szkło powiększające i obejrz
strukture matrycy w tym miejscu np. na tle białej planszy w Nec Moniotor
Tester. Bedzie wtedy widać pionowo ustawione obok siebie subpixele i
zobaczysz czy to faktycznie to. Czasem zdarza się że może się trafić
drobinka kurzu/brudu po wewnętrznej stronie matrycy - wyglada to nieco
inaczej niż "walniety" subpixel, i co ważne - często NIE podlega
reklamacji, a na pewno nie na tych samych warunkach co subpixele.

> Pozdrawiam

Pozdrawiam