Re: Gwiżdżący LCD

Autor: Tiger <tiger_at_pocztowy.net.wytnij>
Data: Wed 24 Nov 2004 - 09:54:18 MET

> Witam, mam monitor LCD Samsung Syncmaster 151s, okolo dwuletni. Od
> niedawna jeśli ustawię jasność na mniej niż ok 50%, słysze nieprzyjemny
> dzwiek, takie bzyczenie, jakie czasem slychac na zwyklych monitorach
> kineskopowych. Jakkolwiek w dzien nie przeszkadza to zbytnio, to w nocy,
> kiedy chce popracowac przy mniejszej jasnosci staje sie bardzo uciazliwe.
> Domyslam sie ze to cos ze swietlowkami, ale co? Ma ktos z was podobny
> problem?

Przetwornica, która podaje napięcie do świetlówek z różną częstotliwością
albo szerokością impulsu - w zalezności od ustawionej jasności.
Jeżeli bawisz się w elektronikę, poszukaj od tego cewek/dławików i wpuść
trochę oleju silikonowego albo polakieruj. Jeżeli nie - oddaj do serwisu,
tam będa wiedzieli co zrobić. Zdarza się, że kondensatory też mogą tak
dźwięczyć. Wtedy trzeba mieć ucho dyrygenta by znaleść który.

Pozdrawiam