częstotliwośc zczytywania SMARTa z dysku

Autor: iTuiTu <itu_skasujtozkreskami_itu_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 24 Nov 2004 - 01:22:13 MET

ok, staram się w tle jakoś diagnozować dysk w moim kompie z pomocą
SMARTa. część softu jaki znalazłem (frikowego) albo mi wstrzymywała na
moment kompa albo inne jaja robiła. ale był uciążliwa.

problem jednak w tym, że nie do końca rozumiem na ile i jak często taki
program powinien te dane zczytywać.

teraz mam Adenix S.M.A.R.T. explorer - www.adenix.net - i on czyta mi te
dane przy starcie systemu czyli maksymalnie dwa razy dziennie. ale czy
to wystarczy?

swoją drogą mój dysk to 2,5 roczny IBM 07N7403 40GB (IC35L040AVER07-0) -
nie wiem nawet jak go bezpiecznie przetestować pod XP (mam na nim NTFSa)
- bo mam wrażenie, że zaczyna się sypać. Know how mi brak... ;) a
potrzebuję dostać jakoś stosunkowo jasny komuniakt w jakim jest stanie -
bez ryzyka, że podczas testu strzeli mi połowa danych. :)

z góry dzięki za pomoc i sugestie.

--
iTuiTu