krzaki na ekranie

Autor: adam <adam_at_dobremiasto.com.pl>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 15:48:00 MET

Witam.

Moje pytanie dotyczy karty graficznej (lub czegoś innego, co rozwala mi
obraz)
Na kompie z płytą gł. ASROCK (nic ciekawego, wiem) zainstalowany był jakiś
przeciętny Radeon na AGP. Ciągle były problemy tego rodzaju, że w
niespodziewanych momentach i z różną częstotliwością wyświetlały się na
ekranie jakieś krzaki (obraz jakby pocięty w niszczarce - drobne kolorowe
plamki). Po kilku resetach, albo "odpoczynku" kompa obraz wracał do normy.
Zmieniłem na poczatek kartę na innego radka, bo był na gwarancji.
Praktycznie od razu było to samo. (nie wiem, jak serwis nie zwrócił na to
uwagi, ale mniejsza z tym). Gwarancja minęła a problem pozostał.
W końcu zmieniłem kartę na zwykłą wariatkę S3 na PCI. Karta działała przez
miesiąc albo dłużej w rozdzielczości 800x600 i wszystko było O.K.
Ale potrzebowałem większej rozdzielczości i w końcu znalazłem inną kartę na
PCI którą ustawiłem 1024x768 w 24bity. Problemy wróciły w identycznej jak
wcześniej formie po neicałym dniu.
Co może być w takim razie problemem. Pamięć? Płyta? Nie mam innego pomysłu,
ale dlaczego ta najgorsza karta działała tak długo bez problemu?

ad