Re: sprzęt kupiony na allegro cdn.

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 14:10:29 MET

  Nekroskop wrote:
> Witam,
> Jakiś czas temu opisywalem na tejze grupie moj problem z zakupionym
> sprzetem (Athlon 2100 i plyta MSI 6712)
> Chcialbym sie Panstwa poradzic co moge zrobic w tej sprawie.
> Mianowicie. Zakupilem caly sprzet pod koniec wrzesnia i ciagle sie
> mecze. Nie bede opisywal co sie dzialo bo nikt do konca nie przeczyta
> :).
> Ciekawa rzecza jest to, ze gdy przestawiam zworke na plycie z 133 Mhz
> na 100 Mhz to wtedy procek dziala bez zarzutow. Wszystko pieknie,
> stabilnie pracuje tylko ze wtedy mam 1500MHz. Tu pojawia sie moje
  Masz 1300MHz (1500+)

> pytanie do Was, czy jak go tak zostawie (juz dla swietego spokoju to
> wszystko bedzie ok? Strace tylko te 600 Mhz ? Jak to wyglada w
> rzeczywstosci ?

  Stracisz ok 400MHz (AXP 2100+ ma ok. 1700MHz). Jeżeli nic się nie wiesza,
przy takim ustawieniu, to jest OK.

> Czy jesli plyta jest na 100 Mhz to procesor jest wolniejszy ? System

  Wszystko (włącznie z pamięciami) jest wolniejsze. Chyba że Twoja płyta
umożliwia indywidualne ustawienie cz. takt. pamięci.

> Jeszcze nie probowalem ustawic plyty na 266 Mhz, ale pewnie w takich
> ustawieniach wogole nie ruszy.

  Mylisz pojęcia 100MHz DDR = 200MHz FSB, 133MHz DDR = 266MHz FSB (czyli
przy ustawieniu na 133MHz masz realne taktowanie 266MHz FSB).

> W czym moze byc problem ? Jak to naprawic ? Macie jakies pomysly ?

  O ile się nie mylę, to Ty pisałeś o procu na którym nie ma żadnych napisów
i że niby jest to AXP 2100+. Ja obstawiam, że koleś z Allegro oszukał Cię i
sprzedał Ci proca po "ołówek-modzie". Oczywiście mogę się mylić.

  PS. Sprawdź jeszcze raz czy nie ma na nim napisów: są bardzo słabo
widoczne i wypisane są na rdzeniu: tym prostokątnym wybrzuszeniu na górze
(nie tam gdzie są piny, ale tam gdzie zakładasz radiator) procesora.

  --
  Piotr Slawinski
  - [ HOME ] http://www.alphasoft.org, http://lisa.alphasoft.org