Re: Jak zrobic cichy serwer ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 02:39:44 MET

"Fantom" cns711$4mj$1@atlantis.news.tpi.pl

> Chcialbym postawic cichutki serwerek dla kilku userow. I mam pytanka :
> 1) Jaki proc mozna spokojnie puscic bez wiatraka ? Intel 166 mmx ? Mzoe
> jakis celeron rzedu 300 MHz ?
> 2) W jaki sposob mozna zasilic taki sprzet ? Chodzi o to, czy moge np
> zastosowac jakis zasilacz rzedu 150 W (zakladajac, ze pociagnie ta mala
> maszynke) i wyciagnac z niego calkowicie wiatrak ?

Może poszukaj cichych dysków i zmniejsz napięcie zasilania wiatraków.
Możesz też powiększyć (czyli zdjąć oryginalne i podmontować większe)
małe wiatraki (na grafice na przykład), ale chyba nie zamierzasz
montować szybkiej grafiki do serwera. :)

Jeżeli zmniejszysz napięcie zasilania wiatraków do 5 V i zamontujesz
cichuteńkie dyski (a raczej jeden dysk) nie usłyszysz gołym uchem
komputera z małej (większej od jednego metra) odległości w ogóle. :)

Warto też użyć rozumu przy rozkładzie wewnętrznych urządzeń, tak
aby były dobrze chłodzone. :) (czyli na przykład nie montować HDD
w nieprzewiewnym zakamarku. :)

Zasilacz (moim zdaniem) powinien mieć spory zapas mocy
i (oczywiście) zmniejszone napięcie zasilania wiatraka.

E.