Re: Jak zrobic cichy serwer ?

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 04:45:57 MET

Fantom wrote:

> Chcialbym postawic cichutki serwerek dla kilku userow. I mam pytanka :
> 1) Jaki proc mozna spokojnie puscic bez wiatraka ? Intel 166 mmx ? Mzoe
> jakis celeron rzedu 300 MHz ?

bez wiatraka to moze nie, ale kup sobie wiatraki do procesor AMD,
takie razem z radiatorami za 15PLN :D i przestaw je na 5V - o ile
sie tylko rozkreca, to beda ladnie chodzic;

> 2) W jaki sposob mozna zasilic taki sprzet ? Chodzi o to, czy moge np
> zastosowac jakis zasilacz rzedu 150 W (zakladajac, ze pociagnie ta mala
> maszynke) i wyciagnac z niego calkowicie wiatrak ?

nie... musisz miec zasilacz 400W, buahhhaaaahhaah; TAK - mozesz miec
150W - nie ma problemu; jak widac mit "za slabego zasilacza" mocno
w Tobie siedzi;

najglosniejszy w takim kompie jest dysk twardy; dlatego proponuje
zakup przejsciowki CF<-->IDE i wstawienie karty CompactFlash; na
dluzsza mete nie wiem, jak to zadziala, ale CF zostanie bez problemu
rozpoznana jako dysk twardy;

adas;