Karta ASUS V9999GE - problem z zasilaniem wiatraka

Autor: Marcin Szczygieł <marcin_at_szczygiel.spamerowym.skrytozercom.mowimy.nie.info>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 22:41:54 MET

Witam!

     Od kilku tygodni jestem posiadaczem karty graficznej ASUS V9999
Gamer Edition. Wszystko było z nią OK aż do ubiegłego tygodnia. Zaczęło
się od alarmu SmartDoctora, że wentylator nie działa i może wymagac
wymiany. Patrzę - faktycznie, obroty 400 rpm, temperatura GPU 78 stopni
i rośnie. Czym prędzej wyłączyłem kopa, poczekałem aż ostygnie i
zacząłem kombinować. Mimo wyłączenia spowalniacza w postaci właśnie
SmartDoctora, wentylator ma duże problemy żeby w ogóle ruszyć. Wyjąłem
kartę, odpiąłem wtyczkę wentylatora i podłączyłem do zasilacza. Przy 5V
wiatrak już dobrze dmucha, a przy 12V zdmuchuje kartki z biurka :-)
     Więc nie w wiatraku problem. Dodatkowo równolegle z nim podpięte są
diodki, które po włączeniu kompa świeciły tak, jak wtedy gdy zasilałem
je (i wiatrak) napięciem 3V.
     Dodatkowo, w losowych momentach, w czasie pracy w komputerze,
wentylator karty nagle dostaje kopa i na chwilę zwiększa obroty do max,
jednocześnie diodki zaczynają świecić tak jak wcześniej, czyli
intensywnym światłem.
     Pytanie mam takie - czy ktoś juz się spotkał z takim problemem, czy
jest to poważne uszkodzenie karty, czy może to być jakiś zimny lut na
złączu wentylatorka? Samą wtyczkę rozmontowałem i podoginałem styki ale
to nic nie pomogło.

--
pozdrawiam
Marcin Szczygieł