Re: Jaki dysk do notebook-a ?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 20:00:27 MET

Proces Sławomir Świętoniowski
<slawomir.swietoniowski@malpa-gazeta-kropka.pl> zwrócił błąd:
> Pytanie jak w tytule, chciałbym wymienić swój standardowy dysk 40 GB,
> 4200 obr./s, Fujitsu na nieco większy (wystarczy 80 GB ;) ), zastanawiam
> sie nad wyborem - dość tanio można kupić Seagate Momentus 80 GB, 5400
> obr./s, 8MB cache, pytanie czy to dobry dysk? Zależy mi głównie na
> wydajności, póki co mój obecny dysk jest "wąskim gardłem" dla reszty
> systemu, ale z racji tego, że dysk ma być umieszczony w notebook-u
> ważna jest też jego niezawodność.

Nie pomyślałeś może o dysku 7200rpm, Hitachi? Wydajność ich jest
większa, choć są odrobinę głośniejsze (no i droższe i cieplejsze). Nie
jestem pewien czy zauważysz bardzo dużą (czyli obiecywaną na poziomie
50%) poprawę wydajności na tym Seagacie, zależy na jakim oprogramowaniu
pracujesz, ale jakąś poprawę na pewno. Oczywiście klasowo jest lepszy od
Fujitsu i odpowiedź na pytanie czy to dobry dysk to "tak".

--
Saiko Kila - JID:saikokila@chrome.pl
 -= Mein Ordnung ist ein Chaos =-