Re: NEC DVDRW - ND3500AG

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 12:28:39 MET

dethar wrote:

> Przełączyłem się do Nero Express. Tam jest ok. Wypala bez zarzutu.

Znaczy że to prob. z softem a /nie/ sprzętem..

> Dodam, że problem dotyczy tylko DVD, nagrywanie CD jest bez zarzutu.

Tez tak miałem - np. na Nero 6.3.0.0 w ogóle nie widział urzadzenia jako
nagrywarki.. Po update do 6.3.1.25 (ale chyba juz nawet nieco "nizsza
wersja powinna obsłuzyć poprawnie tego NEC'a) "śmiga" że aż miło (nawet
na biosie 2F9 z RPC1 i zdjętym riplockiem od Dangerous Brothers). Co
ważne - obciażenie CPU waha się ~5% podczas palenia - gdy poprzednio na
niektórym sofcie wypalającym (prawdopodobnie) nie obsługującym poprawnie
tego NEC'a typu Burnatonce 0.99.5 czy k3b, cpu_load dochodził do.. 95%.
Dodatkowo zdarzało się że "chciał" wypalac jedynie CD, a DVD jesli już
zrobiło się "force settings" np. pod linuxem - wypalał z błedami. W
sumie objawy były podobne jak u ciebie.

> Wgrałem nowy firmware 2.18. Jakieś sugestie ?

Jeśli wypalasz +R +RW i odtwarzasz na innym np. stacjonarnym sprzęcie -
biosy bazowane na MadDog'u z autobooktypem mogą byc przydatne.

Pozdrawiam