Cyfrowe wyjście z CDROM do karty...

Autor: w.p. <ptaku2_usunto_at_tlen.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 20:14:26 MET

Witam!

Postanowiłem w ramach zdobywania nowych doświadczeń podłaczyć CD-ROMa
cyfrowym kabelkiem co karty dźwiękowej (Terratec Sky). No i... nie działa :)

Zwracam się więc do szanownych grupowiczów: powinno działać od razu czy
potrzebne są jakieś szczególne zabiegi?
Mam Win98. Cyfrowy dźwięk (przesył przez IDE) mam wyłączony, w
sterownikach odpowiednia opcja włączona (tak mi się wydaje):
SPDIF Input: Dig. CD Input - ON

Rozumiem że nie jest potrzebny jakiś specjalny kabelek? Ja rozkroilem
kabel audio od CD-ROMa i zostawilem jeden sygnalowy i ten od masy
(ekranujacy).

Od strony CDROMa dalem sygnałowy do pina D, a masę do G, a od strony
karty byly to odpowiednio piny S i G.

Powinno działac - a nie działa :\ Moze kwestia połączenia - troche to
tandetnie zrobione - ale jakoś nie natknałem sie w ofertach sklepów na
tego typu kabelek (choć przyznaję się że też jakoś specjalnie nie szukałem).

Na koniec - czy różnica będzie odczuwalna na ucho? Jak mi się uda nie
omieszkam poruszyć ten problem - choć kto wie co z tego wyniknie :)

w.p.