Re: Kontroler USB

Autor: WojtasJD <not_at_now.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 11:40:26 MET

Użytkownik "Piotr Kalisz" <tamipiotr@SPAM.poczta.fm> napisał w wiadomości
news:cnpo01$582$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam wszystkich.
> Mam komputer P200MMx, ktory nie ma gniazda USB i nie ma mozliwosci wpiecia
> go do plyty.

taka ?:
http://www.soyousa.com/manuals/586supp/5VA22.PDF

ja tu widze zlaczki J6 i J7 - wyprowadzenia portow USB0 i USB1

> [...]
> lata temu ) - Typ BIOS'u Award Award Modular BIOS v4.51PG, Informacja z
> BIOS'u Award VA-0911.
> Natomiast plyta glowna, Właściwości płyty głównej ID płyty głównej
> 09/25/97-i430VX-8669-2A59GS2IC-00
> Nazwa płyty głównej Soyo 5VA
> Informacje fizyczne płyty głównej
> Liczba gniazd procesora 1
> Liczba gniazd rozszerzeń 4 ISA, 4 PCI
> Liczba gniazd pamięci 4 SIMM, 1 DIMM
> Współczynnik postaci Baby AT
> Mikroukład płyty głównej i430VX
>

> *Moje pytanie* :
> Kupilem Kontroler PCI USB 1.1., nie wlaczalem kontrolera USB w BIOS, a

jesli na tej plycie sa te zlaczki (dwa po 5 szpilek) to nie potrzebny Ci
kontroler
bo siedzi na plycie
Potrzebny jest sledz z dwoma gniazdkami USB od ktorych ida przewody
zakonczone wtyczkami jednorzedowymi 5-pinowymi (wykorzystane sa 4
a jeden sluzy do desymetryzacji tak bys odwrotnie wtyczki nie wlozyl)

> Czy musze wlaczyc w BIOS'e kontroler, czy jest to zbedne. Pytam dlatego,
> bo
> gdy podlacze kabel USB od telefonu komorkowego, to oprogramowanie nie
> widzi portu USB, a jedynie COM1, COM2 i COM4. Oczywiscie po wlozeniu kabla
> do kontrolera USB, zostal wykryty i zainstalowal sobie sterownik z plyty
> doloczonej do kabla.
> Dlaczego oprogramowanie nie wykrywa portu USB a jedynie COM'y?.

w BIOSie plyty wlaczasz kontroler USB znajdujacy sie _na_plycie_;
jak chcesz zwolnic troche zasobow i wystarcza Ci dwa porty USB z
zewnetrznego
kontrolera USB siedzacego w gniazdku PCI to daj na disable.

co do oprogramowania kabelka USB telefon - PC to posprawdzaj w menedzerze
urzadzen
czy wszystko jest ok z kontrolerem USB, do czego sa przypisane poszczegolne
COMy itd.