Re: Cichy, ch³odny komp....

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 20 Nov 2004 - 15:00:57 MET

"kpawel" <Adres@W.Stopce> wrote in message news:cnnhs0$nb3$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Mój traktor ostatnio zacza³ chodzic 24h/dobê wiêæ zastanawiam siê nad
> wyciszeniem (i wych³odzeniem) tego z³omu:
>
> 1. Czy Zalman CNPS7000B-Cu bêdzie dobry dla P4 2.8 ??
> Czy mo¿e jest co¶ cichszego/wydajniejszego/lepszego dla tego procesora
> ?? (obecnie mam radiator i wiatrak boxowy...)
> I chyba bêdzie pasowa³ na p³ytê IV7-G ??? (na stronie Zalmana jest lista
> p³yt, ale abita tam nie by³o...)

Do P4-2400/800 (Northwood) jest wystarczajacy 7000A-AlCu na najnizszych
ustawieniach - FanMate skrecony na minimum. Stad do Twojego caly miedziany
spokojnie wystarczy (ja wzialem AlCu, bo sie balem masy - nie miesci sie w
normach dla gniazdek - ZTCP 700g a dopuszczane jest cos ok 300g). Jak z
plyta, to nie wiem - ja mam Asusa P4C800Dlx.

> 2. Zalman ZM80D na GF4 Ti4200 - dobry pomys³ czy raczej jest co¶ lepszego
??

Mam ZM80A (albo B - koloru zlotego, a wiec starszy i mniejsza powierzchnia
niz te nowe niebieskie) na takiej karcie i jest OK. Caly radiator jest
goracy po dluzszej pracy, ale na standardowym wentylatorku tez karta byla
goraca, wiec raczej uklad gorzej nie ma niz mial kiedys ;)

> 3. Czy warto dok³adaæ wiatrak wyciagaj±cy powietrze z okolic procesora
> czy lepiej do³ozyæ wiatraki wdmuchuj±ce z przodu obudowy ?

Wyciagajacy koniecznie, wdmuchujacy z przodu tez, ale glownie w trosce o hdd
a nie o calosc (chociaz do poprawienie cyrkulacji tez sie przysluzy).

pozdrawiam
Zbyszek