obieg powietrza

Autor: tomek <tmk_at_wp.pl>
Data: Fri 19 Nov 2004 - 17:16:14 MET

Zastanawiam sie, gdzie zamontowac dodatkowy wentylator
wewnatrz obudowy, jednak nie w okolicach jakiegos konkretnego
podzespolu. Wentylator ten mialby za funkcje poprawic cyrkulacje
powietrza przy zamnknietej obudowie.
Poniewaz obudowe mam dosyc sedziwa, mam jedynie dwie mozliwosci
1. bezposrednio ponad zasilaczem
2. nisko przy frontowej sciance
Przy czym w tym drugim wypadku pojawiaja sie pewne watpliwosci
zwiazane z przeswitem w tej sciance. Ma on bowiem 4mm na 70mm,
a to chyba niewiele:|
Czy w zwiazku z tym bez zastanowienia powinienem montowac
wentylator w okolicy zasilacza?
Jak go zorientowac? Tak aby wprowadzal powietrze, czy aby wyprowadzal?
Domyslam sie, ze odwrotnie niz dziala zasilacz, tak?

Ostatnie pytanie:
Przegladalem archiwum i dowiedzialem sie, ze najlepszym w takim wypadku
jest wentylator (80x80) 5V. Ale jak przegladalem dostepne na allegro
modele, wszystkie byly 12V. Slabo szukalem, czy moze modele 5V odeszly
do lamusa?

Z gory dziekuje za odpowiedz