Re: brak dzwieku (WinXPpro SP2)

Autor: <cyberkid_at_chello.pI>
Data: Fri 19 Nov 2004 - 15:17:12 MET

Dnia Fri, 19 Nov 2004 07:49:33 +0000 (UTC), Dariusz Nowak napisał(a):

>Karta jest wlaczona w BIOS'ie. Po usunieciu sterownikow system od razu
>wykrywa nowy sprzet i instaluje na nowo. Karta jest sprawna - sprawdzalem
>podlaczajac stary dysk, na ktorym mam stary system - tam dziala, ale pod
>obecnie stosowanym milczy.

Mam taką samą płytę główną jak Ty i pamiętam swoje boje ze
zintegrowaną kartą dźwiękową (chociaż miało to miejsce pod windowsem
98).

Jeśli karta działa pod starym systemem operacyjnym, to można
podejrzewać, że jest ona sprawna, czyli problem z kartą leży gdzieś na
linii sterowniki - system. Spróbuj zrobić rzecz następującą. Przejdź
do menedżera urządzeń, wybierz kartę dźwiękową, potem właściwości i
zakładka szczegóły sterownika - sprawdź, czy przypadkiem systemowi nie
brakuje jakichś plików do poprawnego działania sterowników tej karty.
Moje problemy z kartą onboard pod windowsem 98 se brały się stąd, że
nie instalował się słownie _jeden_ plik (skądinąd obecny w instalce
windowsa - ntkern.vxd) - po ręcznym dograniu pliku do katalogu
/windows/system i restarcie komputera problem znikał. Może w Twoim
przypadku jest podobnie.

I jeszcze jedno - jeśli masz na zbyciu ok. 100 złotych to zainwestuj w
SB Live 5.1. Wydatek niewielki, a różnica w dźwięku kolosalna.

Mam nadzieję, że w czymś pomogłem.

--
Pozdrawiam
cyberkid(_a_)chello.pl