Stary laptop a duży dysk

Autor: Czarek Gorzeński <czarek_at_piwo.org>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 21:54:21 MET

Witajcie,

posiadam od niedawna stareńskiego laptopa - 486DX2 66MHz - z dyskiem 340
MB. Umyśliłem sobie, że najlepiej byłoby wymienić dysk na 40 GB - nowe
kosztują niecałe 300 zł na Allegro. Mam jednak ogromną wątpliwość, czy
dysk ten zostanie obsłużony przez laptopa? Napewno nie obejdzie się bez
programów typu Ontrack czy EZ Drive, ale czy dysk w ogóle ma szansę
wystartować w tym laptopie?

Kilka informacji technicznych o urządzeniu:

PhoenixBIOS A486 Version 1.03
Copyright 1985-1992 Phoenix Technologies, Ltd.
PhoenixBIOS for PicoPower PR86C368/388
NB5 V1.10 (03/02/95)
Leading Edge Aviva Series
Cyrix 486 DX2 (...) at 66MHz

a w setupie maksymalne wartości dla dysku można ustawić na:
Cyl - 9999, Hd - 99, Sec - 99.

Nie ma możliwości wyboru sposobu adresowania dysku.

Jest szansa podłączenia dużego (40 GB) dysku, czy należy o tym zapomnieć?

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński