Re: obraz: magnetowid->komputer / kartaDV czy VIVO? pomoc

Autor: JanuSz <jsepWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 19:10:36 MET

> Witam wszystkich, pisze pierwszy raz na ta grupe, gdyz znajomy potrzebuje
> kupic karte do zgrywania obrazu z Magnetowidu , tunera Cyfry+ oraz ew.
> analogowej kamery. Nagrany obraz chce pozniej zapisywac na plytach DVD.
> Jestem zupelna lama w tej dziedzinie i bardzo prosze o pomoc. Google
> przejzalem, nasunal mi sie przede wszystkim jeden wniosek: a mianowicie ,
> zebym nie kupowal karty telewizyjnej bo jakosc zgrywanego obrazu jest
> mizerna, ale moze sie myle?
>
> Zalezy mi na dobrej jakosci zgrywanego obrazu zarowno z Cyfry jak i
> [...]

Karta DV (czyli po prostu FireWire) pozwoli tylko na przechwytywanie sygnału DV
(ew. przy kodowaniu w locie, jak pisał Józef), ale jest najtańsza lub za darmo,
jeśli jest już w kompie (np. ASUS A7N8X Deluxe).
DC 10+ pozwala na pracę w WinXP, bardzo dobrze współpracuje z wszystkimi znanymi
mi programami do przechwytywania obrazu (ale nie znam ich zbyt wiele ;))
Jest bardzo tania, tylko używana - kupiłem za 100 zł z uszkodzonym wyjściem.
Zapewnia dobrą jakość obrazu - dźwięk trzeba zgrywać przez kartę dźwiękową.
Duron 1200 do przechwytywania ma duży zapas, ale jeśli zechcesz obrabiać - no to
wypijesz morze piwa podczas czekania na efekty.
Zużycie dysku to ~16 GB na godzinę + jeszcze raz to samo do obróbki :(( przy
kompresji DV, przy MJPEG różnie - w zależności od kodeka - na ogół więcej.
Dodatkowa 120 z reguły wystarcza koledze na 2 wesela.
Szybkość dysku nie jest już dziś tak krytyczna, ale 7200 obrotów i 8 MB bufor to
razcej konieczność.