Re: Problem ze sprzętem zakupionym na Allegro

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 14:06:52 MET

Nekroskop wrote:

> Co o tym myślicie ? Jak mi nie uzna rekamacji (twierdzi że już jest po
> miesięcznej gwarancji, a przecież liczy się 1 miesiąc od ostatniej
> reklamcji) co powinienem zrobić ?
>
> Proszę o jakieś rady. Jestem już bez kompa prawie dwa miesiące i nie mam sił
> ani kasy aby ciągnąć to dalej.

Proponuje zrobić dokładne testy np. Memtest86 i Hot CPU tester. Bedziesz
miał się na co konkretnie powołać jak gosciu "wyjedzie" z tekstem typu
"..ja na tym sprzęcie mój zyciowy rekord w 3dmarku pobiłem.." itp. Jeśli
testy w domu będą dawać sprzeczne rezultaty lub nie masz do nich
zaufania - idź do okolicznego serwisu i niech oni Ci je zrobią. Plus z
tego ostatniego jest taki - że od razu możesz zażadać "kwitu" z
pieczątką serwisu potwierdzającego niesprawność sprzętu, o ile
oczywiście ona występuje.

Co do reklamacji - jeśli sprzedawca to firma a NIE osoba fizyczna -
żądaj wymiany/naprawy w ramach "odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową" (zerknij
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=140
). Wtedy ŻADNA gwarancja nie jest Ci potrzebna - a warunki reklamacji są
DUŻO korzystniejsze dla Ciebie!

Jeśli gosciu będzie się "migał" i "stwarzał problemy" - /nie/ wahaj się
"uderzać" do działu bezpieczeństwa transakcji Allegro. Miałem z nimi
doczynienia kilka razy (od spraw z opóżnieniem realizacji transakcji po
zwykłe oszustwa) i naprawdę ch działania potrafią "zmobilizować" ludzi
którym się wydaje że regulamin allegro działa tylko w jedną strone
(czytaj. "na ich wyłączną korzyść"). No i nie zapomnij później wystawić
komentarz adekwatny do sytuacji, ale już po wszystkim - nie wystawiając
go na razie masz dodatkowego "asa w rękawie".

Także życzę powodzonka - z doswiadczenia mogę powiedzieć że takie
sytuacje z reguły wygladają znacznie gorzej niż naprawdę są ;-)

Pozdrawiam