Hardware'owe wylaczenie dysku - swieca dioda?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_acn.waw.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 12:51:07 MET

Mam ja sobie archaiczna 386'ke z dyskiem IDE.

Jako ze stoi pod monitorem, a ja nie mam zamiaru za kazdym razem go
zdejmowac, to do wylaczania twardego dysku (ale tylko gdy komputer jest
wylaczony) zrobilem wyprowadzony na obudowe przelacznik.
2 niezalezne linie podlaczone do +5 i +12V, wylaczane albo wlaczane
(dwupozycyjny). Masy zostaja podlaczone.

I wszystko dziala dobrze, nie ma problemow (czasem dysk jest wlaczony,
czasem wylaczony - ale przestawiam tylko wtedy, gdy komp jest wylaczony -
slowem tak jakbym wyciagal molexa), ale jest jedno pytanie: czemu gdy dysk
jest wylaczony, a w BIOS'ie IDE Controller jest na disabled, to dioda od
hdd activity (podpieta do plyty) sie swieci?

Jedyne co w takim momencie (elektrycznie) jest do niego podpiete, to tasma
sygnalowa.

Za to kiedy wylacze komputer, przelacze przelacznik i dysk bedzie juz
wlaczony, przypadlosc ta znika i dioda pali sie tylko podczas faktycznej
pracy dysku.

Czemu?

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055