Re: problemy z dyskiem DiamondMax +9 160GB

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 11:57:24 MET

Oski napisał:

> W poscie pod powyzszym linkiem piszesz o Reallocated Sectors
> Count, u mnie ta wartosc wynosi 440 - czy to wiele?

Tak, każda wartość różna od zera to wiele ;) Ja panikuję, gdy
zobaczę tutaj cyfrę 1 i zaczynam robić backupy.

Ale, spokojnie... żeby dokładnie zdiagnozować problem, musisz
najpierw ustalić, czy wartość ta się zmienia (wzrasta) wraz z
upływem czasu. Zostaw ten programik, niech sobie podziała trochę
i obserwuj ten parametr. Jeśli przez tydzień/dwa nic się nie zmieni,
to znaczy, że coś kiedyś się niedobrego wydarzyło i powstały bady,
ale wcale nie muszą powstać kolejne. Jeśli jednak zauważysz, że
powstają nowe - pomyśl o backupie i wymianie dysku.

Czasami zdarza się, że nowy dysk ma już w kilku miejscach jakieś
uszkodzenia i są one zauważane dopiero po jakimś czasie (gdy głowica
spróbuje pierwszy raz coś zapisać w tym miejscu). Jest to rzadkość,
ale jednak można czasami kupić taki dysk. Niestety, większość
znanych mi Maxtorów, które mam (kilkadziesiąt modeli z serii D540-X,
D740X i DiamondMax +9) ma tą niefortunną przypadłość, że bardzo
szybko powstają w nich bady. Z własnych obserwacji wiem, że są one
bardzo wrażliwe na wysoką temperaturę, a same grzeją się jak
piekarniki. Bez dodatkowego chłodzenia łatwo taki dysk zakatować.
Inna sprawa: ja mam wszystkie dyski chłodzone, rzadko ktokolwiek się
do nich dotyka (przenosi itp.), a jednak sypią się straszliwie.
Kiedyś lubiłem tą firmę, teraz unikam jak ognia.

Zerknij jeszcze na koniec tego wątku:
http://tinyurl.com/729os

> I drugie Power-On Hours mam wartosc 12844 godziny, wiec jakies
> 1,5 roku ciaglej pracy.

Podstawą reklamacji mogą być bad sectory - te już masz. Możesz pójść
z wydrukiem z tego programu, a dodatkowo przeprowadzić test
diagnostyczny narzędziem ze strony producenta (MaxBlast). A czas
pracy? Hmmm... faktycznie duży jest. Może przed zakupem dysk tyrał w
jakimś serwerze 24h/7. Teraz ciężko raczej byłoby to wywalczyć. Ja
zawsze po zakupie nowego dysku sprawdzam i drukuję wszystkie
parametry z tego programu. Ostatnio kupowałem Seagate-a 200 GB i tuż
po włączeniu miał 6 tylko godzin pracy i 3 cykle startów/zatrzymań.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/