Re: Reczne ustawienie dysku w BIOSie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 16 Nov 2004 - 21:59:14 MET

Użytkownik "Paweł" <brop@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cndokt$f53$1@atlantis.news.tpi.pl
> Witam
> Ma dysk 40 GB Samsung i dosc stara plyte glowna: Prokomp B683 i440BX.
> Kiedys pisalem na grupie o mozliwosci aktualisacji BIOSu celem
> wykrycia dysku 40 GB. Jednak po wizycie na stronie producenta (jakis
> tajwanski) okazalo sie, ze mam ostatnia wersje BIOSu (B683/B680 2MB
> BIOS Ver: 2.6) i nie ma nic nowszego. Wiec opcja aktualizacji odpada.
> Zatem prosze Was o pomoc w recznym ustawieniu dysku. Oto jego dane:
> Dysk SAMSUNG 40GB

A co się dokładnie dzieje - czy płyta główna zatrzymuje się na etapie
rozpoznawania dysku, czy też idzie dalej ale nie pokazuje go w całości?

[...]
> Oto wyglad tabelki BIOSu:
>
> HARD DISKS | TYPE* SIZE CYLS* HEAD* PRECOMP* LANDZ* SECTOR*
> MODE*
>
> ===========+========================================================
> jest na AUTO
> Jedyne co wiem, to ze opcje MODE trzeba ustawic na LBA, a TYPE na
> USER. Ale jak dopasowac reszte?

Niekoniecznie. Możesz wybrać ręcznie praktycznie dowolną pozycję z
listy. Potem załóż na nim pierwszą partycję nie większą niż wielkość
widziana przez BIOS i zainstaluj na niej system. Kolejne partycje możesz
już spokojnie pozakładać spod systemu.

Inne rozwiązanie to program instalacyjny od producenta dysku - on ci
zainstaluje odpowiedni ładowacz w MBR dysku, kłopot tylko w tym, że
trzeba wiedzieć jak się z nim później obchodzić.

W obu przypadkach będzie obowiązywała oczywiście zasada nie podłączania
tak "przerobionego" dysku pod obcą płytę główną.

/odpowiadając zmień px na pl/