Re: Panel LCD ~1500zł

Autor: PG <xxxx_at_xxxx.pl>
Data: Tue 16 Nov 2004 - 16:53:40 MET

Użytkownik "Tomasz Jurgielewicz" <tom@a3.pl> napisał w wiadomości
news:cnav2d$6a0$1@korweta.task.gda.pl...

> Otóż nie, proszę kolegi. Czas jaki podaje się w specyfikacji to czas
> przejścia czarny-biały-czarny. To jest najszybsze przejście dla struktury
> ciekłokrystalicznej, gdyż w tym wypadku reaguje ona na maksymalne
> wymuszenie. Ciekłe kryształy reagują z różną prędkością na różne
> wymuszenia, a ściślej im mniejsze wymuszenie tym reagują bardziej
niemrawo.
> Jeśli przejście w pozycje skrajne zajmie X czasu a przejście do wartości
> mniejszej niż skrajna może być nawet kilkukrotnie dłuższe, zamiast jak się
> [...]

Czytalem kiedys o tym i zgadzam sie z tym.
Zeby otrzymac kolor bialy z czarnego podajemy na tranzystor najwieksze
napiecie, na ktore krysztalki reaguja najszybciej. Ale mozna chyba zlozyc,
ze jezeli dany monitor reaguje tak szybko w tym przypadku, to bedze duze
szybciej reagowal w mniej optymistycznych przypadkach (kolor czarny ->
szary) niz taki monitror z czasem reakcji np 30 ms. Zmierzam do tego ze
jezeli monitor moze sie tylko poszczycic minimalnym czasem reakcji 30ms to
jego czasy (dla kolorów posrednich) beda znacznie wieksze niz dla tego
monitora z czasem reakcji 16ms.
To jest tylko moje rozumowanie , nie musicie sie z nim zgadzac :-)