Re: Zasilacz 300W Feel jaki max proc ???

Autor: Jolly Roger <nie_posiadam_at_maila.w.pl>
Data: Sun 14 Nov 2004 - 15:39:26 MET

Niejaki JaVoL w przypływie geniuszu wysmażył(a) co następuje:

> Czyli podliczajac to do kupy wszystko gorka jest jakies 130-140Wat
Ja bym powiedział, że po podkręceniu będzie coś koło 170-180W, czyli
teoretycznie powinno być OK. W praktyce różne rzeczy się dzieją.

> a CDRW to
> tez pewnie grosze
Kilkanaście Watt (w czasie wypalania płytki)

> do tego pobor coolera na CPU i w sasilaczu i jakies tam
coolerki dużo nie żrą - po kilka watt (5?)

> Waty plyta glowna
Trzeba doliczyć różne sprzęty zintegrowane na płycie- dźwięk , usb
(urządzenia podłączone do USB) ... razem pewnie 15 W

> ram itd czyli nie jest tak przeciazony...
cały RAM zeżre ok 10W (na chyba że masz 2 GB)

> A sprzedawca
> pinformowal mnie ze balby sie podkrecac procek na takiej sasilce wiec chyba
> chcial mnie naciagnac na zasilke jeszcze..
Sprzedawca ma trochę racje, gdyż nie jest to zasilacz przeznaczony do
bardzo mocnych obciążeń, ale ty nie masz bardzo prądożernych
komponentów. Dla większego spokoju, przed podkręceniem wymontuj cdrw i
jeden HDD i po podkręceniu procesora podepnij CDRW a następnie HDD i
kontroluj czy komp chodzi stabilnie.

> Ja chce go tylko z 1826mhz puscic
> na jakies 2200mhz wiec chyba nie ma duzego ryzyka ;-)
A skąd takie przekonanie że procek ci pójdzie na 3200+? Jaką masz
płytę, pamięci i chlodzenie?
Jak już wspomniałem, przed podkręceniem odłącz jeden HDD i CDRW.

> Dziekuje za odp. i pozdrawiam
> JaVoL
Proszę bardzo

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :)