Re: mala różnica - 3DMark 2001SE

Autor: Marcin G <marcin_at_pocztex2.pl>
Data: Sat 13 Nov 2004 - 19:00:28 MET

> podkręcając FSB podkręcasz również i pamięć RAM ... im wyższe FSB tym i
> pamięci szybciej chodzą, test 3D Marka to nie tylko test karty
> graficznej czy wydajności proca, to bardzo złożony test napewno o tym
wiesz

> Odp. Normalne
>
> a jak tam u Ciebie z temperaturką?

Mój bios faktycznie podkręca także pamięci podczas kręcenia procka, ale
nowszy bios ma możliwość kręcenia asynchronicznego - proc osobno i pamięć
osobno. Jeśli chodzi o temperaturę to procesor max osiąga 72 st. C przy 2h
prime95 , podczas zwykłej pracy ma 55 st.C. Wiem że jest to dużo, ale
WhisperRock IV nie wyrabia bo przeznaczony jest do max 2.2 GHz. Cały komp
chodzi jednak 100 % stabilnie. Dziwiłem się tylko, że jest tak niewielka
różnica po podkręceniu, ale chyba już grafa nie wyrabia, bo sąsiad na P4
2.4@2.88 GHz 512 RAM Geil CL2 3200 i GF4Ti4200 wyciąga max 13000pkt, więc
też stosunkowo nie ma dużej różnicy, bo gdzie przecież Duronowi 2.25GHz do
P4 2.88GHz.