Re: tracery i hot swap?

Autor: Damian Pietras <daper_at_DONT_SPAM_MEdaper.net>
Data: Sat 13 Nov 2004 - 12:31:24 MET

On 2004-11-13, Pawel Cern <imie@nazwisko.neostrada.pl> wrote:
> Prawdopodobnie kupiles kieszen Serial ATA. Standard ten wspiera funkcje HOT
> SWAP. Jednak jesli chodzi o oprogramowanie, raczej powinno dotyczyc
> kontrolera SATA, kieszonka to w koncu mechanika z kilkoma zlaczami.
>
> To jest tak jak z urzadzeniami USB, jesli podlaczamy np. aparat cyfrowy do
> komputera, nie mozemy miec pretensji do producenta aparatu o to ze nie mamy
> sterownika do kontrolera USB.

Jezeli idzie o te Tracery, sa to zwykle kieszenie IDE. Widzialem je w
sklepie, na pudelku wygladaja tak samo, kosztuja tyle samo i napis Hot
Swap to pic na wode. Nie rozumiem o co chodzi, jak na razie, dla mnie to
oszukiwanie ludzi. Jesli ktos cos takiego ma, to tez jestem ciekawy jak
to niby dziala.

Jezeli dodaja do tego jakies niby sterowniki, to podejrzewam, ze
umozliwiaja one wylaczenie dysku (tak, jak przy oszczedzaniu energi),
zeby nie rozwalic go wyjmujac z kieszeni. Dodatkowo pewnie zajmuja sie
dodaniem/usunieciem dysku z systemu. Tyle tylko, ze IDE nie jest wogole
pomyslane, do hot-swapu.

--
Damian Pietras
http://moc.daper.net - console audio player for Linux/Unix