Re: Podłączanie terminali

Autor: Damian Pietras <daper_at_DONT_SPAM_MEdaper.net>
Data: Thu 11 Nov 2004 - 15:00:53 MET

On 2004-11-11, Konrad Billewicz <carolus@DELETEcarolus.pl> wrote:

> Witam,
>
> Jak się podłącza do komputera wiele monitorów / klawiatur / myszy, aby mogły
> one pełnić rolę terminali? Potrzebna jest specjalna płyta główna, karta,
> jakiś rozgałęziacz? Tak się zastanawiam i nic mi nie przychodzi do głowy, a
> jednak jakoś ludzie to robią.

Ja ci tylko moge odpowiedziec teoretycznie: wiele monitorow to nie
problem: albo wielowyjsciowa karta graficzna, albo wiele kart
graficznych. Klawiatury i myszki moga byc na na USB. I dochodzimy do
oprogramowania. Tutaj (wiem to tylko teoretycznie) mozna uzyc np.
Linuksa: bez problemu definiujesz w xwindow tzw. layout, tzn. jak
uruchomisz Xy, to ktorego monitora na ktorej grafice z jakimi
urzadzeniami wejsci maja dzialac. Wystarczy zdefiniowac kilka takich
layoutow i uruchomic wiele sesji Xow, kazdy z innym layoutem.

Ja uruchamialem co najwyzej 2 monitory na 2 kartach graficznych: bez
problemu dziala. Kilka layoutow tez mam zdefiniowanych, ale nie uzywam
ich rownoczesnie.

--
Damian Pietras
http://moc.daper.net - console audio player for Linux/Unix