Re: HDD....

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 18:52:38 MET

*PePe_M* napisał:

> Wyjales mi to z ust :), co z tego ze glowic nie slychac jak
> lozyska chodza jak szlifierki :D

Nie we wszystkich modelach/egzemplarzach. Ja miałem kilka sztuk
80 i 120 (seria JB) - większość z nich zaczynała wyć po jakimś
czasie, ale ze 2 do dzisiaj pracują na akceptowalnym poziomie,
tzn. słychać szum talerzy, ale nie słychać metalicznego pisku.
Z kolei mój WD 160 JB ma już ponad rok i ciągle jest stosunkowo
cichy. Wyje głośno przy starcie a potem słychać tylko lekki szmerek
wirujących talerzy. W trakcie operacji odczytu/zapisu faktycznie
nie słychać pracy głowic.

Zupełnie inaczej jest w mojej Barracudzie 7200.7 200 GB - ten
dysk w IDLE jest słyszalny dopiero z bardzo bliskiej odległości
i przy maksymalnym wyciszeniu pozostałych elementów. Ale podczas
pracy bardzo wyraźnie słychać cykanie jego głowic i właśnie ten
fakt dyskwalifikuje go raczej jako _cichy_ napęd.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/