Re: Freezone QC80 Cu + P4 3 GHz 0.13 - uff jak gor?co! ;-(

Autor: Mariusz <mkwytnijto_at_popnet.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 09:35:21 MET

> U mnie sutuacja wynikała po prostu z tego, że sam cooler jest dość wysoki
> gorące powietrze odprowadzane z CPU odbijało się o ściankę obudowy
> komputera
> i wracało w stronę procka....przy tym ścianka obudowy nagrzewała się do
> jakiś 45 C - ładnie co ?? ;) Czyli w sumie wiatrak ładnie chodził i
> chłodził, ale co z tego jak w środku kompa zrobił się piekarnik ;). W
> takich
> warunkach trudno o dobre chłodzenie. Myślę że zdecydowanie pomogła poprawa
> przepływu powietrza wewnątrz obudowy, chociaż przeszlifowanie radiatora
> [...]

Hmm, ja mam dwie wielkie dziury na boku obudowy - specyfikacja dla
prescota - więc powietrze może sobie poleciec poza obudowę (żeby trafić w
odległości 2-3 cm na ściankę biurka).
Eksperymenty z dodatkowym wentylem wyciagającym powietrze z okolicy CPU i
grafiki nie wiele dają - a puszczanie go ponad 1500-1600 obrotów rozwiązuje
problem wszelki bo i tak robi się głośno więc spokojnie można zapomnieć o
wyciszaniu wszystkiego i zostawić traktorek BOXowy intela na CPU ;-)

--
[ Mariusz: Asus P4PE P4 3GHz 512/800HT QC-80 Cu 512 DDR 400 NEC E700 Asus ]
[ GF4Ti4200 128 MB Zalman ZM80D WinFast TV2000 Exp. Zoltrix Cobra Hitachi ]