Re: Kupiłem lcd Philips 170B5 - i to chyba był błąd :(

Autor: <lev_at_k>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 15:18:06 MET

KtośTam wrote:

> Po zakupie komputera i podlaczeniu starego monitora crt kolor
> bialy i czarny wydaly mi sie nieco dziwne.

wrazenie moze byc uzasadnione - czern LCD to nieco "szarawa" czern,
szczegolnie w tak tanim sprzecie. podobnie dosc male katy widzenia w tym
modelu moga sugerowac latwiejsze "przeklamywanie" kolorkow np. bieli,
patrzac pod katem.

> Jedna rzecz mnie zaciekawiła. Mianowicie po wywołaniu menu OSD biel
> okienka jest naprawde biala, w odroznieniu od bieli na reszcie ekranu. Byc
> moze monitor wyswietla OSD z maksymalnym kontrastem i jasnoscia wiec stąd
> ta roznica.

AFAIK /nie ma/ mozliwosci zeby "wydzielic" czesc obszaru matrycy i zapewnic
na nim znakomitej jasnosci/kontrastu (chociazby ze wzgledu na wspolne dla
CALEJ powierzchni podswietlenie CCFL) podczas gdy na pozostalej czesci
kiepskie parametry matrycy sprawiaja ze obraz jest nieczytelny.. o ile
matryca nie jest fizycznie uszkodzona/wadliwa oczywiscie. sam stosowalem
czasami OSD jako swoisty "kalibrator" w przypadku watpliwosci czy zla
jakosc wyswietlanego na matrycy obrazu lezy po stronie monitora czy
systemu/karty graf.
jesli wiec OSD ma jakosc ktora uznajesz za satysafkcjonujaca - poszukaj winy
w braku/zlej konfiguracji ew. karcie graf/podlaczeniu

>Moze jestem
> przewrazliwiony i tak ma po prostu byc... sam nie wiem.

niekoniecznie ;-) ale nie spodziewaj sie jakosci Barco Coloris Calibrator za
cene typu ~1500 PLN

> Pozdrawiam
> KtośTam

pozdrawiam