Re: Jaki naped DVD ?

Autor: D.K. <amidar_at_wp.pl>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 15:14:45 MET

Użytkownik "Jawi" <jaworskipiotr@usunto.poczta.fm> napisał w wiadomości
news:cmokgo$kfb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> no to nie wiem gdzie te płyty trzymasz i co to za "badziewie" że nie
czytają
> Ci te napedy nawet 60% tych płyt, i wątpie czy coś testowałeś
> LiteOn - to jeden z najlepszych jeśli chodzi o korekcję błędów i odczyt
> danych i czyta wszystko jak popadnie, mam w domku Pioneera120 - i to jest
> kicha w 100%, myslałem że tylko mój egzemplarz ale kolega kupił taki sam
> miałem okazję potstować jego sztukę i to samo co z moim
> Gdyby te LiteOny miały tylko lepszą mechanikę co przekłada sie na komfort
> [...]

Kazdy chwali to co ma ;)
Niestety przeszedlem juz przez liteon-a. Mialem od nich nagrywarke CD-R/RW,
mialem (nie)przyjemnosc pracowania na CD-ROMie tej firmy oraz na czytniku
DVD. Moze mialem pecha ale zawsze odnosilem wrazenie ze liteon podobnie jak
LG i samsung przekroczyl "cienka czerwona linie" w cieciu kosztow i obcial
je troche za bardzo. To ze sa gloszne to raz.Korekta bledow tez nie jest
rewelacyja, a przynajmniej nie byla. Szczeka mi opadla jak w ramach testow
wrzucilem do nagrywarki CD-R fizycznie uszkodzona plyte CD (od strony
napisow zrobila sie dziurka w nosniku (nie ma to jak plyty Emtec-a)) i jako
jedyna nagrywarka, ktora mialem przeszla po niej bez kwikniecia (a mialem
ich juz troche 3 teac-ki, 1 LG, 1 LiteOn, 1 Asus, 1 Nec). Po nagraniu
oczywiscie mozna bylo zapomniec o odtworzeniu przegranej plyty. Widzialem
tez jak w napedzie CD-R w/w firmy rozsadzilo plyte (z regoly jest to domena
LG), pewnie jest to po czesci wina predkosci obrotowej, a po czesci zle
wywazonego napedu. Co do napedow DVD to dalej sa glosne (trudno), ale
podobnie jak LG i Samsung maja problemy z czescia nosnikow (i nie zmienie
zdania, moze za duzo widzialem). Podobne problemy maja rowniez napedy firm
Sony (tak to jest jak kupuje sie od LiteOn-a) oraz Hitachi (ostatni naped to
niestety samsung, a mieli swoje calkiem niezle rozwiazania, szkoda).
Wystarczy popatrzec po listach z czym ludzie maja najwiekszy problem i
przewija sie tam najczesciej LiteOn, ale moze to problem skali (w koncu maja
chyba najwieksza sprzedaz napedow). Mam qmpli ktorzy tez posiadaja LiteOn-y
i chwala je sobie, niemniej ja zastane przy swoim wyborze: Nie LiteOn, LG i
Samsung (kolejnosc nie ma znaczenia ;).