Odczyty ze s.m.a.r.t.a

Autor: Bartek <skrayny_at_tlen.pl>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 00:00:52 MET

Witam wszystkich.
Mój dysk WDCaviar 120GB ATA100 zaczął się dziwnie zachowywać. Ponieważ jest
nowy (ma 3 tyg) więc zacząłem się niepokoić. To trzeci dyskWD w ostatnim
półroczu i każdy z nich zaczynał się "psuć" tak samo: charakterystyczne
samoistne załączanie w trakcie pracy i wyłączanie mechaniki dysku,. Za
każdym razem kiedy oddawałem go na gwarancji skutkowało to wymianą na nowy.
Teraz dzieje się podobnie ale rzadko i w nieokreślonych momentach.
Postanowiłem przyjrzeć się wartościom zapisanym przez s.m.a.r.t.a. Wydaje mi
się że wygląda na to, że dysk lada chwila padnie zupełnie jednak chciałbym
się was zapytać o dokładne opisy wartości dopuszczalnych w s.m.a.r.t. bo nie
wiem czy właściwie je czytam. Czy znacie może jakieś strony z dokładnym
opisem tych parametrów?

Używałem programiku WD Data LifeGuard Diagnostics.

Oto niektóre zapisy w kolejnych kolumnach (Attribute Name, ID, Value,
Threshold, Worst, Warranty)
1) Raw Read Error Rate, 1, 200, 51, 200, 1
2) Spin Up Time, 3, 148, 21, 145,1
3) Reallocated Sector Count, 5, 200, 140, 200, 1
4) Spin Retry Count, A, 100, 51, 253, 1
5) UltraDMA CRC Error Rate, C7, 200, 0, 253, 0
6) Offline Uncorrectable Sector Count, C6, 200, 0, 200, 0

co poza tym dzieje się z tymi dyskami WD? Oprócz tego że się tak często
psują (nie tylko mi) to potwornie się grzeją. Mój ma bardzo dużo "świeżego
powietrza" w obudowwie, a jednak można na nim zawsze usmażyć jajecznicę...
Chyba jednak nie pozostane wierny firmie WD z którą byłem "związany" od 5
lat. Zbyt wiele pojawiło się jednak kłopotów.

Moja konf: Barton2500@3000, AsusA7V880, 512 DDR Kingstone, R9600XT, WD120JB,
zasilacz 350W.

Dziękuję z góry za pomoc.
Bartek