Zasilacz Topower 350W serii P5

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 21:19:41 MET

Witam!
Mimo, iż lubię dreszczyk emocji i wysoki poziom adrenaliny, zamierzam w
najbliższych dniach pozbyć się mojego Codegena 300W (choć dla zmyłki pisze
na nim Sirius).
Biedak dzielnie służył mi ponad 3 lata i choć (na szczęście) nic nie spalił,
wolę żeby odszedł już na emeryturę....
W ciągu tych trzech lat przeżył dokładanie po kolei: RAM-u, SB Audigy,
modemu, sieciówki, DVD-ROM-u, zmianę procka na Athlona 2400+, dołożenie HDD
160GB....
Obawiam się, planowanej zmiany GF2 MX400 na Radeona 9550XT już by nie
przeżył i skonałby pociągając za sobą całą trzy letnią rodzinkę.

W związku z powyższym planuję zakup pożądnego zasilacza - warunki jakie ma
spełniać: ma trzymać napięcia, mieć aktywne PFC i być *cichutki*, kwota do
wydania: około 250zł

Po przegoglowaniu grup dyskusyjnych, forów itp. na placu boju zostały 2
zasiłki:
1) Tagan 330W
2) Topower 350W

Z tego co gdzieś wyczytałem Tagany robi właśnie Topower. Osobiście skłaniam
się co do tego drugiego.

Tagana już widziałem "w akcji" jest cichutki, ale ze względu na niskie
obroty wentylatorów temperatura w kompie wzrosła o kilka stopni - zasilacz
ma, że tak powiem wentylację "na wylot" tzn. wentyle są do siebie równolegle
na obu końcach "puszki".
Topower, zaś ma wentylatory "prostopadle" do siebie tzn. wciągający jest z
dołu puszki, gdzies wyczytałem, że dzięki temu temp. w kompie jest niższa
niż przy Taganie, a sam zasilacz jest jeszcze cichszy

Niestety w necie znalazłem co najwyżej testy Topowera 400W i mocniejszych
(nie liczę tu opinii użytkowników na stonce komputronika, bo wszyscy wiemy
"kto" je tam wstawia)

W związku z tym mam kilka pytań:
- do posiadaczy Topowera 350W serii P5 - jak Wam się sprawuje ten zasilacz?
- czy te 350W wystarczy do takiego konfiga: MB ECS K7VZA 3.0 (Via KT133A);
Athlon Thoroughbred 2400+ (+Spire WhisperRock IV); 2*256MB RAM-u (SDR); CDRW
LG 12/8/32; DVDROM Toshiba 12x; HDD ATA100: Samsung 40GB i 160GB; FDD;
sieciówka Realtek 8139; SB Audigy1; HIS GF2MX 400 64MB; czasami wsadzony
modem V.92 (teraz to już tylko do faksów)
w _najbliższej_ przyszłości: grafika GeCube (lub innej firmy) Radeon
9550@9600
w dalszej przyszłości - nagrywarka DVD ; zmiana MoBo i wtedy RAMu na DDR

poniżej podaję linki do tego Topowera:
http://angela.pl/index.php?action=SzukanieWynik&IDKategorii=124
http://angela.pl/index.php?action=TowarPokaz&id_towaru=794
http://sklep.benchmark.pl/pelny_13498.html

strona producenta:
http://topower.com.tw/home/power_supply_atx12v.htm

wszelkie sugestie mile widziane.
najbardziej zależy mi na opinii osób, które miały już doczynienia z
Topowerami 350W z serii P5

P.S. Sorry, ale się rozpisałem.....

--
pozdrawiam