Re: Uwaga-oszusci z monitor.pl

Autor: MariuszH <marhuz_at_zwm.punkt.pl>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 17:16:04 MET
Message-ID: <cmo64n$vqk$1@news2.ipartners.pl>

Użytkownik "Radzio" <lhrradzio@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cmiqth$d8i$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> > Jest to stwierdzenie zbyt ogólnikowe i nie stwierdza że Poczta jest
> > "wspólnikiem" sprzedawcy.
> > Przecież na poczcie nie wiedzą co jest wysyłane, więc jak na drugim
końcu
> > Polski na poczcie doreczającej mają stwierdzić czy w przesyłce miało być
> to
> > co było zamówione?
>
>
> Prosisz o otwarcie paczki i tyle. Poczta tez nie wie co jest w środku i
> bardzo dobrze.
>
>
> > Poza tym co znaczy - cytat " przewoźnikowi trudniącemu się przewozem
> rzeczy
> > tego rodzaju" ?
> >
>
> na chłopski rozum "Poczta trudni sie przewozem paczki" tyle to oznacza.
>
> > Poczta pobiera opłatę za przesyłkę i zobowiązuje się ją dostarczyć do
> > adresata. Do momentu podpisania i ewentualnego zapłacenia pobrania
paczka
> > jest nadal własnością nadawcy.
>
>
> I tak jest.
>
> Czy Poczta ma prawo otwierać czyjąś własność
> > bez zgody właściciela ?
>
> "Poczta" w rozumieniu potocznym - rozumiem - nie może otworzyć.
> Ale na żadnie adresata paczki może to zrobić powołując sie własnie na art
> 544 KC.
>
> Radzio
>
>
A oto efekt mojego zapytania z działu reklamacji Poczty Polskiej:

Odpowiadam Panu na zadane pytanie:"Czy można otworzyć przesyłkę np. za
pobraniem
itd... Otóż nie może Pan sprawdzić zawartości przesyłki przed pokwitowaniem
jej
odbioru i zapłaceniem kwoty pobrania.
Wynika to z przepisów obowiązujących Pocztę Polską.
Poczta Polska przyjmuje do przemieszczania i doręczania przesyłki ,które
spełniają
wymagania określone w ustawie Prawo pocztowe z 12 czerwca 2003 /Dz.U. Nr
130,poz.1188/
lub wydanych na jej podstawie regulaminach.
Przyjęta przesyłka powinna być doręczona z taką zawartością jaką nadał
nadawca. Jeśli
więc doręczana przesyłka/paczka/ nie budzi zastrzeżeń swoim wyglądem
pracownikowi
doręczającemu nie wolno wydać jej do sprawdzenia zawartości lub jej
uszkodzenia przed
zainkasowaniem kwoty pobrania i pokwitowaniem odbioru. Jeśli towar w
przesyłce okazał
się niezgodny
z wcześniejszym zamówieniem np. przez Internet - odsyłka odbywa się na koszt
odbiorcy. Przyjmując sytuację, że paczka przeznaczona do doręczenia budzi
swoim
wyglądem zastrzeżenia (uszkodzone opakowanie ,niezgodna waga),wówczas Urząd
Pocztowy
oddawczy zatrzymuje przesyłkę /paczkę/w siedzibie urzędu i postępuje zgodnie
z
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 § 30.1.- ma
też
obowiązek sporządzić protokolarny opis jej stanu,bez wglądu w jej
zawartość. Zgodnie
z przywołanym wyżej § 30 ust.5 , który mówi "Sprawdzenie zawartości
przesyłki
rejestrowanej na wniosek adresata powinno nastąpić w jego obecności , po
uprzednim
pokwitowaniu odbioru przesyłki i uiszczeniu obciążających ją należności."
Szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego opublikowany jest w
Rozporządzeniu
Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r.
/Dz. Ustaw Nr 183 ,poz. 1795/. W przypadku niewidocznych uszkodzeń lub
ubytku z
przesyłki /paczki/ rejestrowanej odbiorca ma prawo zgłosić reklamację nie
później niż
po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgodnie
z Prawem pocztowym /art.57 ust.4 ustawy/.

Więc sprawa chyba wyjaśniona
Pozdrawiam
MH
Received on Mon Nov 8 17:20:20 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 08 Nov 2004 - 17:51:09 MET