Re: Abit BX133 + upgrade Tualatin - warto ?

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 21:27:58 MET

> Jak wydajnosc takiego czegos przedstawia sie na tle wynalazkow
> intelowskich ? Cos jak Celeron 2.0 Ghz ?

Ciężko jest dokonać ogólnego porównania tych procesorów. Z jednej strony
procesor AMD jest fizycznie taktowany niższym zegarem niż sugeruje to
oznaczenie (2300+), z drugiej - Sempron ma pamięć L2 256kB, natomiast
generacja Celeronów 2GHz - 128kB. Kolejna sprawa to różne techniki
optymalizacji wydajności wewnętrznych struktur logicznych. Zatem wydajność
może zależeć od aplikacji.

Jeśli chodzi już o nowe Celerony 2GHz - dziś nie opłaca się. W podobnej
cenie są Celerony "D" 315 - zegar 2,26GHz, cache L2 - 256kB.

Mimo wszystko dla osób poszukujących najtańszych rozwiązań w dalszym ciągu
najlepszą ofertą jest AMD - zarówno najtańsze procesory jak i płyty wypadają
istotnie korzystniej niż w przypadku Intela.

Paweł