Re: lcd czy crt

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 21:19:45 MET

> A tanie CRT nadaja sie za to wysmienicie do obrobki foto, grafiki itd tak?

Oczywiście. Tak jak ktoś już wyżej pisał - porównując CRT i LCD
w tej samej cenie CRT deklasuje LCD. Za ok. 1200 zł można w sklepie
dostac CRT ktory zostawia w tyle 2x drozsze monitory LCD. Wiec mozna
sobie kupic 2 CRT :-) Ostatnio próbowałem kalibrować Samsunga
LCD 193P i poległem... albo przepalona góra albo czarny był szary itd.

Opowieści o szkodliwości dla wzroku są jak miejskie legendy o czarnej
wołdze czy pannie młodej w wentylatorze. Każdy o tym słyszał, a badania
wskazują coś zupełnie innego. Nie można traktować dzisiejszych CRT
tak jak tych z przed 20 lat. Wzrok się psuje tak samo od czytania
papierowych książek i można go sobie bardziej popsuć od nieumiejętnego
posługiwania się niż parametrów monitorów. Jeśli ktoś umie odrywać
czasem wzrok, spojrzeć w dal przez okno i patrzy na monitor tam gdzie
trzeba a nie wpatruje się w niego przewracając oczami to ma większe
szanse na wadę kręgosłupa niż wzroku. Mnie osobiście CRT jak i LCD
męczą w jednakowym stopniu - korzystam na codzień z obydwu.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]