Re: Piszczy mi płyta główna pod Windą - dlaczego?

Autor: topjes <nie_at_da.rady>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 12:22:46 MET

"Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns959A75F6B515Dmbien@127.0.0.1...
> Ale plyta nie jest zepsuta - czesc po prostu tak ma. Plyty na nforce2
> domyslnie dzilaja w trybie C2 - stop grant with bus disconnect/HLT
> detection [cholera, jak to na polski przetlumaczyc by normalnie brzmialo]
> w celu zaoszczedzenia energii i obnizenia temp CPU. Windows2000 i inne z
> rodziny NT wykonuja w czasie bezczynnosci rozkaz HLT ->gwaltownie zminia
> sie pobor pradu przez CPU i cewki wydaja dzwiek o wysokiej czestotliwosci.
> Przed zaladowaniem w2k i przy obciazeniu CPU tak sie nie dzieje bo CPU nie
> wykonuje HLT i nie jest rozlaczana szyna.

Dzięki za trochę teorii!!!! :)))) W końcu rozumiem dlaczego tak się dzieje
:))

> [...]
> wodne], mozesz zalac cewki silikonem H [czesc plyt i kart grafiki ma je w
> izolacji by uniknac tego denerwujacego dzwieku], poczekac az sie
"wygrzeja"
> [zazwyczaj z czasem, po miesiacu, dwu ten dzwiek slabnie] albo njmnij
> inwazyjnie - zainstalowac patch NGO dla nforce2 wylaczajacy odlaczanie od
> szyny przy HLT - CPU wtedy bardziej sie grzeje w IDLE, ale majac
chlodzenie
> wodne pewnie za bardzo Ci to nie bedzie przeszkadzalo.
>
> Jedna uwaga - teraz masz plyte przy uchu, przy zamknietej obudowie prawie

Dźwięk mnie drażni - przy chłodzeniu wodnym niestety bardzo go słychać :))))
Podejrzewam zatem, że te cewki zawsze piszczały ale przy wentylatorze PSU i
CPU po prostu ten dźwięk nie był rozróżniany. Teraz drażni. A obudowy nie
planuję zamykać z jednej strony. Dyski twarde mam schowane w korkowym
pudełku + chłodzenie wodne - więc nie hałasują. No i nie ma żadnego wiatraka
praktycznie. Więc po prostu zostawię sobie otwarty bok obudowy i będzie ok
wentylacja środka.

Zresztą jeśli ktoś chce zobaczyć jak mi minął wczoraj dzień :)))
http://kk.3a.pl/foto/komp/wc/

Ok, poszukam tego patcha NGO. Jeśli będzie cicho to mi to wystarczy.

pzdr
topjes

PS. STRASZNIE WSZYSTKIM DZIĘKUJĘ!!!!!!!!!! Jestem zaskoczony skalą pomocy -
i to praktycznie w ciągu kilku godzin! Jeszcze raz bardzo dziękuję -
jesteście boscy :))))))))))))))))