Re: Samsung mi pada :(((

Autor: mixxos <mixxos_at_dfdfdfdfdf.fdfd>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 10:40:24 MET

Manio napisal(a):

> Witam
> Mam na serwerku dysk samsunga 30.6GB. Niestety dzisiaj uslyszalem
> pilowanie talerzy. W pore zrobilem backup (podczas jego robienia

nie ma dyskow niezawodnych w 100%
w serwerowniach stosuje sie dyski SCSI (srednio 3 krotnie drozsze)
+ Raid 1; 5; 10...
czyli dublowanie danych na drugim (Raid 1 ) lub na kilku(kilkunastu) kolejnych dyskach

Wiekszosc obecnie produkowanych plyt mozna kupic z opcja Raid
lub dodatkowy taki kontroler -takze na dyski ata, sata
-rozwiaznie tanie i powinno wystarczyc

drugi dysk powinien byc taki sam jak ten pierwszy -ten sam producent, pojemnosc i te same
parametry

ps na marginesie: jest jeszcze raid 0 - 2 lub wiecej dyskow pracuje jako jeden
- znacznie szybsze transfery
jednak w tym przypadku uszkodzenia jednego dysku
 powoduje utrate na wszystkich nie do odzyskania, wiec
nie poplacz z tymi raid-ami

mozna tez stosowac tryb 0+1 potrzebna sa 4 dyski
jednak niedawno intel zaprezentowal plyty z raidem "matrix" przy ktorych wystarczaja jedynie
dwa, czesc obszarow dyskow jest w trybie 0, a reszta w 1.

--
Mixxos