Re: EPOX 8RDA3+ + Barton 2500

Autor: Butcher <butcher1.nospam.spamerze_at_gazeta.pl>
Data: Sat 06 Nov 2004 - 20:31:50 MET

beel nabazgrał(a):
> Posiadam p?yte glowna Epox8RDA3+ oraz Bartona 2500, moj problem polega
> na tym iz widziany procesor to 1,48 GHz.
> Moje ustawienia:
> System Performance [Optional]
> CPU Clock Ratio [Default]
> FSB Frequency [Auto]
> Przy powy?szych ustawienaich uzyskuja w?asnie 1,48GHz. Nie mam pojecia
> co zrobi? aby widzia? mojego Bartona, bo je?li zmienie te ustawienia
> na takie jak mi sie wydaje powinny byc:
> System Performance [166MHz]
> CPU Clock Ratio [11.0]
> FSB Frequency [Auto]
> [...]

Ja mam Epox'a 8RDA+ i wydaje mi sie, ze wiem o co chodzi. Otoz na plycie
masz zworke przelaczajaca FSB miedzy 100/133 (default), a wyzszymi (czyli
np. 166, ktore jest domyslnym dla Bartona). Jesli nie robiles nic przy
plycie tylko od razu zmontowales kompa to pewnie zworka jest caly czas na
fabrycznych ustawieniach. Poszukaj wiec w instrukcji jaka to zworka i
przestaw. Przelacz tez zworke do czyszczenia CMOS, zebys uzyskal domyslne
ustawienia i nie wieszal sie komp na starcie. Pozniej tylko zmien FSB na 166
(albo lepiej - 200 ;] ). Mnoznik mozesz zostawic na Default, bo i tak bedzie
to 11x (chyba, ze masz odblokowany i chcesz krecic wyzej). Ja mam takie
ustawienia i chodzi OK, bo mam Bartona z dobrej serii, ale slyszalem juz, ze
wiele Bartonow 2500+ nie chce wstawac juz na ok. 180 MHz. Niemniej domyslne
166 poradzi kazdy.