Re: Overclocking: Barton 2500

Autor: Marcin <migor_at_op.pl>
Data: Fri 05 Nov 2004 - 20:33:15 MET

topjes wrote:
> Witam,
>
> Kupiłem ostatnio Asusa A7N8X-X (nForce2), Bartona 2500 i DDR RAM Twinmos
> 400Mhz 512MB 2,5CL.
>
> No i jest problem. Gdy wszystko działa na 166MHz jest super. Ale już
> podkręcenie szyny i pamięci (synchronicznie) do np 183MHz powoduje
> zawieszanie komputera przy różnych operacjach. O 200MHz to w ogóle można
> zapomnieć - po kilku minutach zwis, potem nawet klawiatura nie chce w BIOSie
> działać (trzeba wyłączyć od prądu całego kompa na kilka minut).

Witaj w klubie. Też Barton 2500 Mobile, Asus A7V880, pamięci Geil 2*256
PC-400.
Też nie mogę zmusić Bartona do stabilnej pracy na 200 przy rozsądnym
taktowaniu. O ile 166*14= ~2330 MHz działa stabilnie jak skała, to przy
200 MHz maksymalny mnożnik to 10,5. Nie wiem, czy to wina płyty czy
pamięci.
Ponieważ 2300/166 mi wystarcza, więc specjalnie nie szalałem z
wyszukiwaniem przyczyn problemów ;)

--
Marcin