Re: Jaka grafika do obrobki zdjec?

Autor: Piotr Karwowski <piotrkarwowskiWYTNIJ_at_WYTNIJspymac.com>
Data: Fri 05 Nov 2004 - 15:34:49 MET

szpon wrote:

> No wg. mnie, to przy obróbce grafiki najważniejszy jest procesor i ilość
> RAMu a nie twarde dyski. Inna sprawa, jeżeli chodzi o obróbkę wideo (np.
> nagrywanie realtime).

Na video się nie znam. Do grafiki 2D (photoshop, corel itd.) wystarczy
celeron około 1Ghz, oby miał te 512 ram, ale np. w dtp standardem jest
już chyba 1GB ram; pracuje się przecież na bardzo dużych plikach. Na
moje oko praca na kompie z dwoma dyskami (na jednym system, photoshop na
drugim trzyma swój swap) jest o 20-30% wydajniejsza i 100%
bezpieczniejsza. No i radzę potorturować zastosowaną pamięć, żeby potem
kwiatków nie było.