Re: czy Chieftec HPC-420-302 DF pasuje do każdej obudowy Midi T?

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 21:56:06 MET

On Tue, 30 Nov 2004 18:57:56 +0100, Bartosz Kiziukiewicz
<kiziuk@alpha.WYWAL-TO.net.pl> wrote:

>1. To że nie podłączasz wszystkich linii zasilacza do wszystkich
>odbiorów nie oznacza, że do tych samych odbiorów dostarczasz mniejszą
>moc.
Ale jak obwody 12V są rozdzielne, to z jednego nie pociągniesz
większej mocy niż znamionowa (bez straty parametrów).

>2. Na pinach 11, 12, 21 i 22 znajdują się odpowiednio +12V, +3.3V, +5V
>i GND. Ta sama linia 12V jest dostępna na pinie 11.
Ale w danych znamionowych tego akurat modelu Chieftec pisze (to od
niedawna też poprawna forma ;)), że są dwie linie 12V i jedna z nich
jest podłączona właśnie pod jeden z czterech nadmiarowych pinów, żeby
niby zasilać kartę graficzną PCIe. Nie wiem ile w tym prawdy, ale
skoro rozdzielają w danych znamionowych oba odwody 12V i do tego mają
one inną obciążalność prądową, to chyba jednak całej mocy nie da się
wyssać z jednego z nich. Oczywiście to tylko teoria, która powstała na
podstawie czytania naklejki na zasilaczu, nie zaglądałem do modelu
420W.
Często spotykana jest opinia, że 420-302DF jest rozbudowaną lekko
wersją 360-302DF, a z tego wynika, że nie powinien posiadać dwóch
niezależnych obwodów 12V ... a może właśnie na tym polega różnica tych
60W ? Ktoś rozbierał oba zasilacze i znalazł różnice ??

>Druga linia 12V jest na dodatkowej wtyczce czero lub ośmio pinowej
>zasilającej procesor.
Na pewno ??? Po zakupie 420-306DF i spostrzeżeniu, że ma wtyk 24pin,
znalazłem opis w googlach, że właśnie we wtyku 24pin są dostępne 2
oddzielne obwody 12V ... po za tym przelotka od Chiefteca łączy
właśnie 2*12V w jeden pin we wtyku 20pin.

>3. Przy odrobinie wprawy i dobrych narzędziach można przeciąć wtyczkę
>w taki sposób, aby możliwe było wykorzystanie zarówno części 20
>pinowej, jak i pozostałej 4-ro pinowej.
Tak, ale przelotka to 10PLN i ma się uniwersalne rozwiązanie, bez
straty gwarancji.

pzdr,
Dentarg

--